Klantcase

Het 4e Gymnasium koos voor een VO communicatie app

De uitdaging

De communicatiewerkgroep van Het 4e Gymnasium zocht een oplossing voor VO communicatie. Al snel werd er besloten dat dat een app moest worden.

Het resultaat

Er zijn meerdere leveranciers van school apps uitgenodigd, maar alleen in Hoy zag Het 4e Gymnasium een communicatie app die écht is gemaakt voor het VO.

Producten toegepast

Scholenkoepel

Esprit

Leeringenaantal

800-1000

Klant sinds

Mei 2020

Over het 4e Gymnasium

Het 4e Gymnasium is een van de jongere gymnasia uit Nederland, gehuisvest in een gloednieuw gebouw in de Houthavens van Amsterdam. En bij een moderne school hoort natuurlijk moderne communicatie.

Kiezen voor een VO communicatie app

In deze video vertelt jaarlaagcoördinator Bobby van Essen over de zoektocht van het 4e Gymnasium naar de communicatie app die het beste werkt voor het voortgezet onderwijs (VO).

De zoektocht begon met een communicatiewerkgroep, die de wensen voor de communicatie met ouders op een rij heeft gezet. Vanuit die groep kwam al snel de wens om met een app te werken, gezien het grootste deel daar goede ervaringen mee had gehad toen hun kinderen nog op het PO zaten.

Drie potentiële leveranciers werden uitgenodigd om hun oplossing te komen presenteren, waaronder Infowijs met de VO communicatie app Hoy. Al snel bleek dat Hoy als beste aansloot op de dagelijkse praktijk van communicatie in het VO, als app die écht is ontwikkeld voor en met middelbare scholen.

90%

van de ouders gebruikt de app

10%

ontvangt automatisch e-mails

Ken je Hoy al?

Met Hoy krijgt elke school een eigen mobiele app. Eén centraal communicatiekanaal waarin de school en docenten makkelijk contact houden met ouders en leerlingen.

Meer weten?