In Hoy kun je doelgroepen aanmaken, waarmee je gemakkelijk een combinatie van individuen en groepen in een groep kunt samenbrengen en in één keer kunt bereiken. Vooralsnog waren doelgroepen alleen nog te gebruiken met de functionaliteiten Doorlopende formulieren, Kalender en met Nieuws. Goed nieuws: we hebben dit flink verbeterd en het is flexibeler en breder inzetbaar dan ooit!
Onderscheid in handmatig en standaard doelgroepen
We hebben een splitsing gemaakt in de soorten doelgroepen waaruit je kunt kiezen. Dit zie je terug in onderstaande video. De handmatige doelgroepen zijn doelgroepen die je zelf hebt aangemaakt. Zo kun je een doelgroep aanmaken voor bijvoorbeeld de onderbouw, voor een excursie of voor de leerlingenraad.
De standaard doelgroepen zijn doelgroepen die wij automatisch hebben klaargezet. Deze doelgroepen hoef je dus niet zelf aan te maken.
Doelgroepen in Berichten en Formulieren
Tot voor kort waren doelgroepen alleen te gebruiken bij Nieuws, Kalender en de Doorlopende formulieren (voor bijvoorbeeld verlof, absentie). Dat is verleden tijd! Vanaf vandaag kan je ook doelgroepen selecteren bij alle Berichten en Formulieren! Dit betekent dat je een doelgroep kunt samenstellen, en deze altijd kunt hergebruiken bij de verschillende functionaliteiten.
18+ doelgroepen
Een enorme wens die in vervulling gaat: doelgroepen voor 18+ leerlingen. Helemaal automatisch! Of beter gezegd: auto-magisch.
Voor deze doelgroep hebben we alleen de leeftijden nodig. Vanaf nu is het dus supermakkelijk om een bericht naar 18+-ers te sturen of een absentieformulier voor leerlingen boven de 18 jaar klaar te zetten.
Doelgroepen op app gebruik
Even vragen aan alle ouders om de app te downloaden? Vanaf nu maken we automatisch standaard doelgroepen aan op app-gebruik. Zo kun je bijvoorbeeld in één keer ouders bereiken die nog nooit de app hebben gebruikt. Ook voor leerlingen en medewerkers hebben we deze groepen aangemaakt.
Doelgroepen zijn één van de meest krachtigste functies van Hoy. In verschillende cases en interviews worden de voordelen van doelgroepen benoemd.