Klantcase

Hogere ouderbetrokkenheid voor IJsselcollege

De uitdaging

Het IJsselcollege was op zoek naar een manier om de ouderbetrokkenheid te verhogen, om zo de samenwerking tussen school en ouder te versterken.

Het resultaat

Om de ouderbetrokkenheid te verhogen, werd ingezet op betere oudercommunicatie. Via de Hoy app verloopt het contact met de school en mentoren beter dan ooit.

Producten toegepast

Scholenkoepel

IJsselcollege

Leerlingenaantal

800-1000

Klant sinds

September 2018

Over IJsselcollege

Op locatie Pelikaanstraat wordt vmbo, mavo, havo en vwo onder één dak aangeboden. Daarnaast biedt locatie Wiekslag praktijkonderwijs, waarmee het IJsselcollege alle niveaus in huis heeft. Hun

Klant van het eerste uur

Het IJsselcollege was één van de eerste middelbare scholen die Hoy in gebruik nam, toen Hoy na de pilot werd gelanceerd. Eerst is Pelikaanstraat met Hoy begonnen, waarna Wiekslag is gevolgd.

Webversie voor docenten

Bij het IJsselcollege kregen we sterke feedback dat docenten (ook) van een webversie van Hoy gebruik wilden maken, bijvoorbeeld om langere berichten te tikken of omdat een docent geen gebruik van de privé telefoon wilde maken. Dit was voor ons het startschot om ook bij andere scholen te informeren of dit een wens was onder hun docenten en om de webversie vervolgens te ontwikkelen en te lanceren.

Privacy & Afspraakplanner

Eén van de grootste voordelen die docenten in de app zagen, was dat ze werk en privé beter konden scheiden, bijvoorbeeld doordat hun telefoonnummer niet zichtbaar is voor ouders en de notificaties kunnen uitzetten op specifieke dagen en tijden. Daarnaast werd ook de afspraakplanner erg enthousiast ontvangen door de docenten, om bijvoorbeeld snel 10-minuten gesprekjes in te plannen met ouders.

Benieuwd hoe andere scholen Hoy gebruiken?

Bekijk een video case study over hoe het 4e Gymnasium communicatie per app heeft omarmd.

Bekijk de video