De afgelopen maanden hebben voor ons in het teken gestaan van het voorbereiden en uitvoeren van grote veranderingen aan onze software architectuur. Hoewel dit niet direct merkbaar is voor jullie in Hoy, gaat dit volgend schooljaar een enorm verschil maken.
Het liefst hadden we dit schooljaar veel nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd en verbeteringen toegevoegd die direct merkbaar zijn voor jullie in de Hoy admin en de Hoy app. Echter hebben we hierin pas op de plaats moeten maken, omdat er veel werk nodig bleek op de achtergrond. In onze communicatie zullen jullie het wellicht ook hebben gemerkt: we zijn voorzichtig geweest met het noemen van data voor nieuwe functionaliteiten.
Vernieuwing tech
We hebben een enorme groei doorgemaakt, waarbij we constant aanliepen tegen de manier waarop Hoy technisch is ingericht. Dit is niet gek: we hebben Hoy initieel ontwikkeld als een zogenoemde Minimum Viable Product. Je ontwikkelt in de beginfase snel en met veel resultaat, om te testen of je product levensvatbaar is. Dat is gebleken, en hoe!
Dit heeft als onvermijdelijk gevolg dat je in een latere fase je een groot deel van je tech setup moet vernieuwen, zodat het geschikt is voor meer gebruikers, meer omgevingen en meer functionaliteiten. Dit was dan ook onze focus en ons doel voor dit schooljaar.
Zonder in al te veel details te treden: we zijn goed op weg! Wat jullie hier volgend schooljaar van gaan merken, is dat er makkelijker nieuwe functionaliteiten kunnen worden geïntroduceerd en bestaande functionaliteiten worden verbeterd. Zo zullen we als eerste gaan werken aan een vernieuwing van Hoy web voor docenten, zodat deze qua functionaliteit gelijk wordt aan de mobiele app.
Heb je ideeën voor nieuwe functionaliteiten voor Hoy, of wil je invloed uitoefenen op welke functionaliteiten we moeten prioriteren? Geef dit dan aan op de Ideeën pagina van ons nieuwe Support Center.
Verbeteringen
Alhoewel we misschien geen nieuwe functionaliteiten hebben geïntroduceerd, zijn er wel een hoop verbeteringen doorgevoerd en bugs opgelost. De meest in het oog springende is het oplossen van vertragingen bij het ontvangen van een bericht in de app. Zie hieronder een uitgebreidere lijst:
- Elke Android gebruiker kan weer afbeeldingen uploaden in de app. (Sommige Android toestellen hadden hier sinds de laatste versie problemen mee.)
- Ouders, leerlingen en docenten met oude telefoons met (erg) kleine schermen, kunnen nu zonder problemen inloggen.
- Bij een groot aantal ontvangers, bleken sommige berichten een stuk later leesbaar in de app dan dat er een notificatie werd ontvangen. Dit is opgelost.
- Sommige beheerders en docenten die verouderde versies van Edge, Internet Explorer en Safari gebruikten, zagen soms een wit scherm in de browser. Ook dit is opgelost.
- Alle formulieren zijn weer te 'hergebruiken' door beheerders. Eerder gaven sommige grotere formulieren een foutmelding.
- De Veelgestelde Vragen sectie in de mobiele app is aangepast naar een Support Center sectie, die ons nieuwe Support Center (support.infowijs.nl) opent waarin ouders, leerlingen en docenten tutorials en veelgestelde vragen terugvinden.
- In de app zijn enkele dark mode fixes doorgevoerd.
- Als een formulier op web wordt ingevuld door een ouder of leerling, zijn de antwoorden nadien weer in te zien via diezelfde link.