Klantcase

Viertaal College Den Haag enthousiast over de Hoy app

De uitdaging

Hoe houd je als docent meer controle over je communicatie met ouders? En hoe zorg je ervoor dat ouders niet overladen worden met informatie vanaf verschillende kanalen? Op dit soort vragen zocht het college een antwoord.

Het resultaat

Dat antwoord vonden ze in de Hoy app. Docenten bepalen wanneer ze notificaties uitzetten, ouders ontvangen en regelen alle informatie (zoals berichten, nieuws en zelfs verlof aanvragen) gemakkelijk op één plek, namelijk de Hoy app.

Producten toegepast

Scholenkoepel

Viertaal

Leerlingenaantal

0-200

Klant sinds

Mei 2019

Over Viertaal College Den Haag

De professionals van Viertaal geven meer aandacht dan gemiddeld aan de ontwikkeling van taal en communicatieve vaardigheden van de leerlingen met het doel hen zo goed voor te bereiden op participatie in de maatschappij.

Aandacht via de app

Communicatie tussen de school, ouders en leerlingen verloopt sinds het gebruik van Hoy een stuk makkelijk en gestroomlijnder.

Het contact is beter en simpeler te organiseren voor docenten en de school, zonder daarbij de diepte van het gesprek of het persoonlijke contact te verliezen. Op die manier worden leerlingen en ouders aandachtig begeleid.

88%

van de ouders gebruikt Hoy

Ken je Hoy al?

Met Hoy krijgt elke school een eigen mobiele app. Eén centraal communicatiekanaal waarin de school en docenten makkelijk contact houden met ouders en leerlingen.

Meer weten?