We ontvangen dagelijks berichten van gebruikers van onze communicatietools. Daar zijn we blij mee: we halen hier ideeën uit om onze producten beter te maken. Soms zitten er echter ook vragen, informatieverzoeken en 'online training' verzoeken bij die vaker voorbij komen. Om onze klanten en gebruikers beter te kunnen helpen, lanceren we nu een gloednieuw Infowijs Support Center, voor alles omtrent Hoy en Schoolwiki.
Inmiddels zijn we met onze communicatietools op weg naar 100.000 gebruikers: ouders, leerlingen, docenten en beheerders. Het groeiende aantal gebruikers levert natuurlijk ook meer vragen, suggesties en andere interacties op, dus daarom is het tijd om te investeren in gestroomlijnder proces.
Sinds een half jaar hebben we daarom hard gewerkt aan een Support Center, met tutorials, veelgestelde vragen en alle andere info die nodig is om Hoy en Schoolwiki zo goed mogelijk te gebruiken. Het Support Center is te vinden via support.infowijs.nl en bestaat grotendeels uit een Hoy gedeelte en Schoolwiki gedeelte. Je kan door de pagina's klikken om bij de juiste vraag of tutorial uit te komen, maar kan ook gebruik maken van de zoekfunctie.
Hoy support
De Hoy support is ingedeeld per rol:
- Ouders en leerlingen
- Docenten en andere medewerkers
- Beheerders (inlog vereist)
Elke rol heeft eigen veelgestelde vragen en tutorials, ingedeeld per categorie zoals Inloggen, Berichten en Over deze app. Ouders, leerlingen en docenten kunnen uiteraard ook via de Hoy app het Support Center in. Deze is te vinden in het menu. Ook beheerders kunnen de gebruikers van hun school natuurlijk makkelijker helpen door support artikelen voor ze op te zoeken en te delen.
Beheerders hebben bovendien toegang tot een aparte sectie, waar ze veelgestelde vragen, tutorials en andere materialen (o.a. voor de implementatie en technische integratie) kunnen vinden. Dit gedeelte is alleen toegankelijk en te doorzoeken als je bent ingelogd. Alle beheerders hebben de juiste rechten automatisch nadat ze een account hebben aangemaakt.
Schoolwiki support
De Schoolwiki support is voornamelijk bedoeld voor beheerders en daarom niet opgedeeld in 'rollen'. Alle informatie is publiek toegankelijk.
Hier vind je alle veelgestelde vragen, tutorials, een stappenplan voor het plaatsen van de Schoolwiki zoekwidget op de website, een video van de workshop presentatie, en nog veel meer!
Draag bij aan het Support Center
Naast al het bovenstaande, kan je ook helpen het Infowijs Support Center en de producten te verbeteren. Hiervoor moet je wel een Support Center account aan te maken.
Dan kan je onder andere reageren op veelgestelde vragen en tutorials, je ideeën te delen voor nieuwe functionaliteiten (hier voor Hoy en hier voor Schoolwiki) en in gesprek te gaan met andere gebruikers (hier voor Hoy en hier voor Schoolwiki).
Online status checken
Tenslotte hebben we tegelijkertijd met het Support Center ook een nieuwe statuspagina gelanceerd op status.infowijs.nl, waar onze uptime zichtbaar is, incidenten worden gemeld en verwacht onderhoud wordt aangekondigd. Deze statuspagina is ook te vinden via ons Support Center.